30 Ağustos 2009 Pazar

Hedefe Doğru #3

Eskişehirspor sahasında maç kaybetmeme alışkanlığını devam ettiriyor. Bunun yanında deplasmanda 3 puan alamama hastalığımızı da unutmamak lazım. Antalyaspor maçından önce spor otoriteleri tarafından favori gösterilmiştik. Açıkçası bu beni rehavet açısından biraz korkutmuştu. Maçın daha başında Kerim Zengin'in uzaktan şutu El Saka'ya çarpınca yön değiştirerek maç boyunca İBB maçındaki gibi önemli gol pozisyonlarını kurtaran İvesa'yı şaşırttı. 10. dakikada Burak Yılmaz'ın kullandığı köşe vuruşunu Mehmet Yılmaz çok güzel bir dokunuşla gole çevirdi. Beraberliği erken bulmamız bizi rahatlattı. Burak Yılmaz'ın şutunu tamamlayan Youla ile 2-1 öne geçtik. İlk yarıda takım olarak iyi oynamamıza rağmen ikinci yarıda skoru koruma psikolojisi ile geri çekildik. Antalyspor'a ikinci yarıda çok pozisyon verdik. Youla ise İBB maçında bir çapraz pozisyonda yaptığı kötü vuruştan 1 hafta sonra karşı karşıya yine kötü bir vuruşla topu auta atınca Beşiktaş'tayken son vuruşlarını eleştiren arkadaşlarıma hak verdim. Biraz da heyecanına veriyorum. Ama yine de olsun, gol atsın da her hafta isterse 10 kaçırsın.

Genel anlamıyla iyi oynamadığımız bir maçı kazandık ve namağlup olarak maç fazlasıyla 3. sıraya yerleştik. Trabzonspor-Bursaspor maçının olası sonucuna göre bu haftayı böyle kapatma olasılığımız da yüksek açıkçası. Geçen sezon çoğunlukla iyi oynayan ama kaybeden bir takım görüntüsündeydik. Hedefe ulaşabilmek için kötü oynadığınız maçlarda da 3 puan alabilme yetisini kazanmalısınız. Sivasspor başarılı olduğu geçen iki sezon boyunca kaç maçı mükemmel oynadı da kazandı? Ama lig sonunda kendisinden beklenmeyen yerlerdeydi. Önümüzde milli maç arasından sonra önemli bir viraj var. Bu virajı güvenli dönebilirse Rıza Hoca, takım yolda kalır. Ama çok hızlı girerse viraja yoldan çıkıp uçuruma yuvarlanmak an meselesi. Ben bu yüzden Gençlerbirliği maçını çok önemli görüyorum. Kazanırsak, hatta kaybetmezsek direncimizi sağlamlaştırır, ilerleyen haftalara daha oturmuş, güveni yerine gelmiş bir takım olarak gireriz. Kaybedersek deplasman fobisi devam eden bir takım olma alışkanlığımızı üzerimizden atmamız çok zaman alır. Bu da hadefe doğru bizi zor duruma sokar.

3 yorum:

akakiyeviç dedi ki...

Gençlerbirliği bildiğin gibi DOLL geldikten sonra çok iyi oynuyor.Savunma anlayışı mükemmel.Gol sıkıntısını da çözerse çok daha iyi olacaklardır.(bu maçlık çözmüş gözüküyor.)
Ankaradaki tüm takımların maçında olduğum gibi bu maç da oradayım.
Geçen sene Hacettepe-ESES maçında "Bando ESES"e hayran kalmıştım.
Bu maçta gelecekler mi?İnşallah gelirler de kulağımızn pasını alırlar.

omer26 dedi ki...

Evet Gençlerbirliği bu sezon çok iyi oynuyor. Bizim de deplasman (hele ki bu Ankara ise daha fazla) fobimiz var. BandoESES için bir bütçe oluşturuldu taraftarlar tarafından. Deplasmanlara gidiyorlar. Bu maça da gidip gitmeyecekleri daha belli değil sanırım. Ama büyük ihtimalle giderler. Ben Hacettepe maçındaki güzel anları hatırlatmak için şu linki vereyim en azından:

http://esesim.blogspot.com/2009/02/espana-bizimdir.html

akakiyeviç dedi ki...

Biliyorum o görüntleri ben,benim blogdada bi post açmıştım bando ESES"adında oraya eklemeiştim.Olsun bi daha seyrederim:)