30 Mayıs 2009 Cumartesi

Yönetimler Gelir Gider

Halil Ünal taraftarlarımızın tepkisi sonrasında çoğu soruya cevap veren bir basın toplantısı düzenledi. Halil Ünal'ın değindiği noktalar ana hatları ile şöyle:

10,5 milyonluk borcu 8 milyona indirdik, 26 milyonluk gelir ve 25 milyonluk giderle kasamıza 1 milyon da para koyduk.

Seneye en az 6 transfer yapacağız. Yaklaşık 2 aydır transfer görüşmelerimiz sürüyor. Futbolculara Trabzonspor maçından önce maçı kazanın galibiyet için TFF'den kulübe gelecek olan 326 bin TL'yi size dağıtalım dedik. Para, pul hesabı yapsak bunu demezdik.

Yeni stad projemiz vardı. Bazı taraftarlarımız mevcut yerinde kalsın, bazıları da başka yer olsun dedi. Hepsi proje aşamasında.

Antalya maçı öncesi oyuncularla görüştüm. Antalya primi 15 bin TL olsun dediler. Ben de Konya ile paket prim yapalım dedim. Onlar 50 bin istedi, ben 25 bin TL dedim tamam dediler. Ve Konya maçı sonrası 30 bin yaptım. Konya maçından sonra beni omuzlara aldılar. Bende söz verdim. Ama Çarşamba günü alacağımız para Pazartesi gününe sarktı. İstanbul’a gidip onun peşine düştüm. Ama gönderileceğini bilen takımın abisi olan oyuncular antrenmana çıkmama kararı aldırdı.

Takımın 1 sezonluk, prim, maç başı, maaş, bonservis vs. toplam 18 milyon 129 bin TL. Gelirimiz 26 milyon 72 bin TL. Gider ise 24 milyon 919 bin TL. Yani 1 milyon TL kasamızda kaldı. Ayrıca hem borçsuz sezon geçirdik, hem de 10,5 milyon TL borçla aldığımız kulübün borcunu 8,5 milyon TL’ye indirdik. Bağış ve yardım olarak sadece 25 bin TL elde edildi. Tabi rakamlar Gaziantep maçı öncesine ait. Bugün (dün) alınacak sonuçla gelir veya gider olabilir. Onu hesaplamadık. Kredi çekme konumuz ise her kulüp bir sonraki yılın gelirine istinaden kredi çeker ve gelecek paralarla da öder. Herkesin yaptığını yaptık. Bunların hepsini detaylı bir şekilde Pazartesi günü yapacaktık. Ama Nebi Hatipoğlu’nun açıklamaları üzerine şimdi yapıyoruz.

Seneye yeni bir otobüs alıp mevcut otobüsü altyapıya vereceğiz. Bu sezon hiç deplasman giderimiz olmadı. Tümünü yönetim karşıladı. Gelecek sezon 35 milyonluk bir bütçe oluşturmaya çalışıyoruz. Kuübün gideri de 25 milyonu geçmeyecek.

Bunların yanında bir yabancı futbolcumuzu aldığımız fiyatın çok üstünde bir başka kulübe satıyoruz dedi. Bu futbolcunun kim olduğu merak konusu. Tahminimce bu futbolcu Bosna Milli Takımı formasını da giyen defans oyuncumuz Nadarevic. Kendisiyle Anderlecht ilgileniyormuş.

Başkan futbolcuların alacaklarının %85'inin ödendiğini de dile getirdi. Bu da bu sezonu üç aşağı beş yukarı zararsız kapatıyoruz demek oluyor.

Mali Kongre olana kadar bekleyip hesapların doğruluğunu sorgulayacağız.

2 yorum:

Togi dedi ki...

Sevgili Ömer,

Benim anlamadığım nokta; abi futbolcu parasını alamayınca bu zor durumda niye Eskişehir'i yalnız bırakıyor. Hani bu adamların aldığı para normal Türkiye standartının altında bir para olsa anlarım. Derim adamlar para almayınca motivasyonu bozuluyor.

Bence taraftarın ruhu, futbolcularda yok, ya da bu ruhu aşılayacak bir kaptan futbolcunuz yok. Antremana çıkmamak ne demekmiş?

Ben iddia ediyorum, eğer Eskişehirspor oyuncuları içindeki eses sevgisini, ruhunu sahaya yansıtırsa ve buna ek olarak bir kaç takviye oyuncu alınırsa seneye bu ligde ilk 6 ya oynar. Ama olay bu işten para kazanmaya bakarsa bence başarı biraz hayal olur.

omer26 dedi ki...

Tolga doğru söylüyorsun ama kirada oturan futbolcularımızın kiralarını bile aylardır ödeyemediği bilgisi geldi. Keşke ekonomik olarak sıkıntı yaşamasaydık. Futbolcular sonuçta profesyonel. Bu camianın büyüklüğünü onlar da biliyor ve buna göre hareket etmeye çalışıyorlardır eminim.