24 Mayıs 2009 Pazar

Kaybederken kazananlar!

Çok kritik bir maça çıkıyoruz bu akşam. Olabildiğince kritik aslında ama herkeste bir biz kurtulduk havası hakim. Takip ettiğim forumlarda, bloglarda aynı havayı sezinliyorum. Trabzonsporlular ise tam tersi havadalar, çok heyecanlılar. Kazanmak için geliyorlar. İstatistikler bizden yana. Atatürk'ün havası yaramıyor TSlilere. Belki de beklemedikleri bir ambiansla karşılaştıkları içindir. Eminim Avni Aker'i Anadolu'daki en iyi stad ve taraftar sanıyorlardır.

Hadi işin o tarafını geçelim. Hafta içinde antrenamana çıkmayan futbolculara ne demeliyim. Valla söyleyecek bir şey bulamıyorum. Elbette haklısınız çocuklar siz. Paranız ödenmedi, biliyoruz. Takımın güya iyiliği için çalışan bir insanın, elinden sadece kötülük gelmesine ne diyebiliriz ki! Ama nedir bu isyanı bu boyuta getiren. Gerçekten nedir? Çok merak ediyorum. Şimdiye kadar alamadığınız parayı niye şimdi sorun ediyorsunuz? Niye 2 hafta sonra değil de şimdi? Asıl sebepleri bilmek isterdim. Belki bazılarımız biliyordur. Buyursunlar...

Taraftar da isyan etti vaktinde, 50TL olan bilet fiyatlarına baş kaldırdı. Sizin aldığınız paranının 100'de 1'ini bile alamayan taraftarlarınız da isyan etti. Ama yine de yalnız bırakmadı o stadda sizi. Borç aldı, ekmek parasından kesti 50TL verip o maçlarda sizi destekledi. GS maçını sadece siz mi kazandınız o stadda? Avrupa'dan o maç için Eskişehir'e gelip destekleyenin hiç mi payı yok? Peki o maçta kazandığınız paralardan ve avanslardan niye bahsetmiyorsunuz? Biz size hesap sorduk mu "Bak hep beraber kazandık", hani nerde bizim payımız dedik mi?

Bugün bütün taraftar derneklerinin başkanlarının katıldığı bir oturumda, bizim başkanımız en dikkat çekeni, diksiyonu en düzgün olanı, en kibarı ve en saygını olmayı başardıysa, bu taraftara layık olacak futbolcular olmayı başarmalısınız siz.

İşte bizi Türkiye'nin önde gelen taraftarlarından yapan da buydu zaten. Biz Esesimize layık olmak için her şeyimizi feda edip, gözlerimizi karartırken, 3-5 kişinin önderliğinde antrenmana çıkmayan futbolcuların bu takımı hak etmediğini, bu taraftara saygızlık ettiğini söylemek doğru olacaktır.

70li yıllardan kaçan şampiyonluklardan sonra, biz kaçanın ne olduğunu bilmiyorduk, zevk için oynuyorduk diyen bir Esesliyle, bugün antrenmana çıkmayan bir Esesliyi hayatta bir tutmam, kusura bakmayın. Bu takım taraftarıyla var olduğu gibi, taraftarıyla devam edecektir.

Biz her zaman geçmişimizle övünürken, kaybeden kadromuzla övünürken onları daha da yukarı taşıdığımızı da biliyorduk. Nasıl onlar Eskişehirspor'u taşıyabildikleri yere kadar taşıdılarsa, biz de "kendilerince kaybedenleri" aslında kazananlar olarak yukarı taşıdık, andık. Kaybederken kazananlar olarak!

Şimdi siz istediğiniz kadar kazanın bu maçı hatta haftaya olan maçı, siz benim gözümde çoktan kaybedenlersiniz, hatta kazanırken kaybedenlerdensiniz!

4 yorum:

ziggytheking dedi ki...

70li yıllarda kaçan şampiyonluklardan sonra, biz kaçanın ne olduğunu bilmiyorduk, zevk için oynuyorduk diyen bir Esesliyle, bugün antrenmana çıkmayan bir Esesliyi hayatta bir tutmam, kusura bakmayın.

Şu yorumun üzerine söylenecek şey yok çünkü onlar Eskişehirliydi. Sinan haricinde as kadroda Eskişehirli olan var mı ben açıkçası bilmiyorum. Sinan haricinde babası her maç(Eskişehir deplasman farketmez) tribünde olan futbolcumuz var mı bilmiyorum?

Bunlar da kazanırken kaybedenler tezini güçlendiriyor ama yönetimin yönetememe zaafını da ortadan kaldırmıyor.

omer26 dedi ki...

Futbolcularımız sonuçta haklı bir mücadele veriyor. 5 ay maaşlarımızı alamasaydık biz de böyle bir greve gidebilirdik. Sonuçta onların da ekmek parası bu. 1 de olsa 100 de olsa söz verdiğin parayı dağıtacaksın. Ama olaya profesyonellik dışında bakacak olursanız bu taraftar için üstüne para verip oynanır...

deepman dedi ki...

@ziggytheking
Olayı zaten yönetim açısından değerlendirme gereği bile görmüyorum. Her şey ortada. Ben futbolcularımız açısından baktığım zaman kendi değerlendirmem bu yöndeydi. Dediğin tamamen doğru. Baktığımız zaman tek Eskişehirli Sinan ama hepsi de Esesmin futbolcusu. Ben onları koşulsuz kabul edip, Eskişehirli sayıyorken keşke onlarda kendilerini böyle kabul ettiğimi görüp bizleri üzmeselerdi.

@omer26
Forumumuzda daha çok futbolcularımızın arkasında duranlar var, ki yanlış anlaşılmasın ben arkalarından değilim demiyorum, sadece keşke böyle olsalardı da biz de onları daha da yükseklere çıkartabilseydik diyorum.

Adsız dedi ki...

Ercanın bu yazısı zanediyorum ki futbolculara karşı yapılmış bir suçlamadan ziyade, beklediğinin, umduğunun aksine bir harekete karşı göstermiş olduğu serzeniş..

Sevgili Ercancım
Biz bu sevdayı bütün saflığıyla yaşıyoruz ve malesef bu yolda gördüğümüz her sakallıyıda "dedemiz" sanıyoruz. Fedakarlıklarımıza karşılık, azda olsa fedakarlık bekliyoruz. Fakat "KARŞILIKSIZ SEVENLER" yalnızca "BİZLERİZ"...