3 Haziran 2009 Çarşamba

Xbox 360 Project Natal

Hepimizin evinde oyun oynayabileceği aletler mutlaka vardır. Hayatın keşmekeşliğinden, stresinden uzaklaşabilmek için zaman zaman içimizdeki çocukları beslemek zorundayız. Bu bazen küçük bir topaçla olabildiği gibi bazen de devrimizin en ileri oyun teknolojilerine sahip oyun konsollarıyla da olabiliyor. Çoğu kişinin evinde Playstation, Wii ve Xbox gibi oyun konsolları mevcuttur. Onlar olmasa da mutlaka bu işi gören yerlere gitmişliğimiz, oynayamasak da dokunmuşluğumuz vardır mutlaka. Bilinen ilk oyun konsolu 1972 yılında Magnavox tarafından Magnavox Odyssey ismi ile piyasaya sürülmüş. Biz onu göremedik belki ama çocukluğumuz Atari Salonlarında geçti. Sonra bilgisayar oyunlarıyla tanıştık. Yavaş yavaş yeni nesil oyun konsollarını tanıyabiliyoruz.

Ben de bu konuya çok meraklı olduğumdan yaklaşık 6 ay önce uzun bir araştırma sonrasında Xbox 360 aldım. 3k hatası denen ve bir çok etkenin sebep olabileceği bir sorunu var. Bunun yanında ülkemizde satılmadığından bu hatayı giderebilecek işin ehli yer sayısı da çok az. Neyse bu riske girerek aldım konsolu. Şu ana kadar hiç sorun yaşamadan oyun oynayabildim.

Bugün yeni projeleri ile ilgili haberi okuyunca şaşkına döndüm. İnanamadım. Hayallerimi süslüyordu, bir gün olacaktı ama hayallerimdeki bu kadar erken değil, bu kadar muhteşem değil, bu kadar hızlı ve etkin değildi.

Adı Project Natal. Wii'de kullanılan ve hareketleri algılamak için yine de bir kola ihtiyaç duyduğunuz teknolojiyi geliştirerek kamera, derinlik algılayıcı ve mikrofonla hareketlerinizi, sesinizi ve hatta mimiklerinizi algılayarak çok kısa bir zamanda tepki veren bir sistem. Artık havaya yumruk atarak rakibinizle kavga edebilecek, topa vurup gol atabileceksiniz. Oyunların kahramanı siz olacaksınız. İlk fırsatta konsoluma ben de alacağım bu sistemi. İlk aşamada fiyatın çok uçuk olacağı kesin. Biraz bekleyeceğiz tabi o zamana kadar hala 3k görmez ve ekonomik durumumuz elverirse :) Anlatmakla olmayacak en iyisi izleyin.

1 yorum:

deepman dedi ki...

ne olursa olsun. sony play station üstüne tanımam!