29 Ocak 2009 Perşembe

Şimşeğin Canı Yıldırım

Lakabı maçlarda eğilerek ve kamburunu çıkartarak koştuğu için "Vosvos Necdet"ti. 23 Ocak 1968'de ilk kez milli formayı giyen Necdet Yıldırım Eskişehirspor'un vazgeçilmez futbolcularından biriydi. Bir gün dışkısında kan görünce o zamanlarda önemli maçlarda Eskişehirspor'u yalnız bırakmamak için bunu gizlemeyi uygun bulmuştu. Fakat bağırsak kanserine yakalanmıştı. 1969 yılında değerli futbolcumuzu ne yazık ki kaybettik. Vefat ettiği yıl Milliyet Gazetesi okurları tarafından yılın futbolcusu seçilmiştir. Biraz utancından biraz da Eskişehirspor sevdası yüzünden gizlediği rahatsızlığını saklamasaydı belki hala aramızda olacaktı.

Necdet rahatsızlığı devam ederken birçok maçta forma giyer. Durumu iyice kötüye gidince hastalığını açıklamak zorunda kalır. Kulüp Necdet'i tedavi olması için İngiltere'ye gönderir. Necdet'in arkadaşı İnan'a İngiltere'den gönderdiği mektupta şunlar yazmaktadır;

Kardeşim İnan,

Mektubunu bugün aldım; çok sevindim. Ben iyi ve sıhhatliyim. Ameliyatım iyi geçti. Durumum iyi. Mayıs'ın 10'unda Türkiye'ye geliyorum Allah nasip ederse....Kardeşim imtihanlarının arasında da bana yazdın ya yeter..... İmtihanlarında başarılar dilerim.

Kardeşim, benim hayatımdan da çok sevdiğim Eskişehirspor'dur. Onun için canımı veririm. Ben hasta hasta kaç maç oynadım? Tek, Eses iyi olsun diye... Ve ben sahada (ölüp) kalmak pahasına da oynadım. Bunu öğrendiklerine de sevindim. Benim için ilk önce Eses gelir.... Allah'ın izniyle şampiyon oluruz.

Kardeşim buralar çok berbat. Ben de yakında yani 3 gün sonra hastaneden çıkıyorum. Hotel Divan'a gideceğim. Mayıs'ın 10'una kadar Londra'da kalacağım.

İşte böyle durum. Ah, tek istediğim bir an önce Türkiye'ye gelmek ve formamı giymek!...
Kardeşim burada istemeyerek mektubuma son verirken en iyi gün seninle olsun. Gözlerinden öperim.
Kardeşin Necdet

Günümüz futbolunda zaman geçirmek için yerde dakikalarca yatan, en ufak bir darbede kendini artistik hareketlerle yere atan futbolculara, ama en çok Necdet'in canından çok sevdiği, başarısı için hastalığını gizleyip maçlara çıktığı Eskişehirspor formasının değerini bilmeyenlere... İşin ilginç tarafı Eskişehirspor'u, uğruna canını feda edecek kadar seven Necdet Samsun'da doğmuştur. Mezarı da memleketi Samsun'da bulunmaktadır.

Not: Kendisinin fotoğrafını bulamadığımdan Eskişehir'de adının verildiği sahada oynanan bir maçta çekilen fotoğrafı ekledim.

Kaynak: Anadolu Yıldızı Eskişehirspor - Özgür Topyıldız

Hiç yorum yok: